Το να μείνετε ζεστοί είναι ευκολότερο από το να ζεσταθείτε. Φροντίστε το εκ των προτέρων.

Στο μονοπάτι...


·    Μη φοράτε πολλά στρώματα: Αν ντυθείτε υπερβολικά στο ξεκίνημα του μονοπατιού, σύντομα θα ιδρώσετε. Αντ' αυτού, κάντε επιτόπιο τροχάδην ώστε να μην κρυώσετε τα πρώτα δέκα λεπτά.
·    Μείνετε στεγνοί: Στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω από το μηδέν) οργανώστε τα στρώματα των ρούχων και το ρυθμό σας έχοντας στο μυαλό σας αυτό το θρυλικό αρκτικό ρητό: αν ιδρώσεις, είσαι νεκρός.
·    Κρατήστε εύχερα τα στρώματα ρούχων σας: Θα τα βάζετε και θα τα βγάζετε συχνά. Όταν δεν φοράτε το σκούφο ή τα γάντια σας, βάλτε τα στις τσέπες, μέσα στο φλις σας ή κλιπάρετέ τα στον ιμάντα ώμου του σακιδίου σας. Στριμώξτε το πουπουλένιο μπουφάν σας και το αντιανεμικό σας τζάκετ στην κορυφή του σακιδίου σας. 
·    Αναπνέετε από τη μύτη: Σε θερμοκρασίες κάτω από τους -6 βαθμούς Κελσίου ορισμένοι πεζοπόροι νιώθουν πόνο στο στήθος από τον παγωμένο αέρα. Εισπνέετε από τη μύτη και ο αέρας θα ζεσταίνεται πριν φτάσει στους πνεύμονές σας.
·    Κάνετε σύντομα διαλείμματα: Διατηρήστε τη θερμοκρασία σώματος που έχετε ήδη αποκτήσει κάνοντας σύντομες (και πιο συχνές, αν είναι απαραίτητο) στάσεις. Στα διαλείμματα φοράτε αμέσως ένα επιπλέον ρούχο – μην περιμένετε να παγώσετε πρώτα.
·    Τρώτε γρήγορα: Χώστε σνακ σε κάθε τσέπη της βέστας σας, έτσι ώστε όταν το φοράτε στις στάσεις να μπορείτε να ανεφοδιάζεστε χωρίς να σκαλίζετε το σακίδιο. Για να μην παγώσουν οι ενεργειακές μπάρες σας τοποθετήστε τες κοντά στο θερμός ή ένα φλις.
·    Να κάθεστε πάνω στο σακίδιό σας: Διατηρείτε ενέργεια στη διάρκεια των στάσεων: Φροντίστε να κάθεστε πάνω στο σακίδιό σας (βλ. μόνωση) με την πλάτη γυρισμένη στον αέρα. 
·    Διατηρείτε ζεστά τα πόδια σας: Τα δάχτυλα των ποδιών σας έχουν την τάση να παγώνουν; Κόψτε ένα τετράγωνο από ένα κυψελωτό υπόστρωμα από αφρώδες υλικό (ελαφρύ και φτηνό) για να μονώνετε τα πόδια σας κατά τις στάσεις. Αλλάζετε πάντα τις βρεγμένες κάλτσες σας με στεγνές αν τα πόδια σας ιδρώνουν.


Στην κατασκήνωση
·    Αλλάξτε και πιείτε ένα ρόφημα πρώτα: Όταν στήσετε την κατασκήνωση, αλλάξτε τα βρεγμένα στρώματα ρούχων σας με στεγνά για να περιορίσετε την απώλεια θερμότητας. Ύστερα ετοιμάστε ένα ζεστό και γλυκό ρόφημα για να αναπληρώσετε τα καύσιμα και να ξαναζεσταθείτε.
·    Περιορίστε τα ρεύματα αέρα: Σκάψτε ή πατήστε με τα πόδια για να φτιάξετε μια επιφάνεια για τη σκηνή σας βάθους 15 εκ., έτσι ώστε η άκρη του καλύμματος να είναι χαμηλότερα από την επιφάνεια του χιονιού. Ύστερα τεντώστε το όσο πιο χαμηλά πάει.
·    Φορέστε τον υπνόσακό σας στο δείπνο: Είστε ξαφνικά ακίνητοι και η θερμοκρασία πέφτει: Φέρτε τον υπνόσακο και το υπόστρωμά σας στην περιοχή της κουζίνας ή αποχωρήστε στη σκηνή όσο βράζει το ρύζι σας. 
·    Μαγειρέψτε πριν κατασκηνώσετε: Στο πολύ μεγάλο κρύο σπάστε τις ώρες της αδράνειας σταματώντας για δείπνο μια ώρα πριν φτάσετε στην κατασκήνωση. Μαγειρέψτε και φάτε, ύστερα ζεσταθείτε πάλι καθώς διανύετε τα τελευταία χιλιόμετρα προς την κατασκήνωση.
·    Φέρτε ένα έξτρα υπόστρωμα: Διπλασιάστε τη μόνωσή σας από το έδαφος: τοποθετήστε ένα κυψελωτό υπόστρωμα από αφρώδες υλικό κάτω από ένα αυτοφουσκώμενο υπόστρωμα.
·    Πηγαίνετε για ύπνο ζεστοί: Κάντε κοιλιακούς μέσα στον υπνόσακό σας για να αυξήσετε τη θερμοκρασία του σώματός σας. Φορέστε ένα σκούφο και βεβαιωθείτε ότι ο υπνόσακός σας είναι καλά κλεισμένος.
·    Προσθέστε μόνωση: 1. Ρίξτε έξτρα στρώματα πάνω σας μέσα στον υπνόσακο αντί να τα φοράτε. Με αυτό τον τρόπο δεν θα συνθλίβετε τη μονωτική τους ισχύ. 2. Καλύψτε με ένα πουπουλένιο μπουφάν ή βέστα τους ώμους σας. 3. Τυλίξτε ένα shell τζάκετ γύρω από τη βάση του υπνόσακού σας για επιπλέον θερμότητα και προστασία από τη συμπύκνωση της υγρασίας. 4. Κρυώνετε πολύ; Καλύψτε το άνοιγμα της κουκούλας του υπνόσακου με ένα πουπουλένιο μπουφάν.
·    Φάτε ένα μεταμεσονύκτιο σνακ: Ξυπνήσατε παγωμένοι; Φάτε μια σοκολάτα (έχετέ τη φυλαγμένη στον υπνόσακό σας).
·    Εμποδίστε τη συμπύκνωση της υγρασίας: Ανοίξτε τις κουνουπιέρες ή λίγο την είσοδο της σκηνής για να επιτρέψετε να δημιουργηθεί ένα ρεύμα. Έχετε στο σακίδιό σας μια πετσέτα για να σκουπίζετε τυχόν πάγο και σταγόνες νερού που σχηματίζονται στην οροφή της σκηνής.


Βασικός εξοπλισμός
·    Προστασία προσώπου: Οι μπαλακλάβες είναι συχνά υπερβολικά ζεστές όταν είστε σε κίνηση. Δοκιμάστε μια γκέτα λαιμού την οποία μπορείτε να τραβάτε προς τα πάνω καλύπτοντας τη μύτη σας όταν χρειάζεται: κάντε μια τρύπα σε μέγεθος νομίσματος στο ύψος του στόματος για να εμποδίσετε την αναπνοή σας να σας θολώνει τα γυαλιά/μάσκα.
·    Γάντια: Δοκιμάστε λεπτά εσωτερικά γάντια για χειρισμούς, γάντια του σκι για μέτρια θερμότητα και αδιάβροχες χούφτες για το χειρότερο καιρό. Στις ακραίες θερμοκρασίες μη βγάζετε ποτέ τα εσωτερικά σας γάντια.
·    Μπότες: Είτε φοράτε πλαστικές μπότες είτε όχι, βεβαιωθείτε ότι το μέγεθός τους σάς επιτρέπει να σαλεύετε τα δάχτυλα όταν φοράτε χοντρές χειμερινές κάλτσες. Μια σφιχτή εφαρμογή μπορεί να περιορίσει την κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα επικίνδυνα παγωμένα δάχτυλα.
·    Κορδόνια έλξης φερμουάρ: Επεκτείνετε τα γλωσσίδια των φερμουάρ προσθέτοντάς τους 7 εκατοστά κορδόνι. Τώρα μπορείτε να φοράτε τα χοντρά σας γάντια όταν ρυθμίζετε τα υλικά και τα ρούχα σας.
·    Μπουκάλια με ζεστό νερό: Γεμίστε δύο, τοποθετήστε τα σε κάλτσες (για να αποφύγετε να σας κάψουν το δέρμα) και τοποθετήστε τα χαμηλά στα πόδια σας και ανάμεσα στους μηρούς σας, όπου μπορούν να θερμάνουν το αίμα στη μηριαία αρτηρία σας.
·    Υπνόσακος: Αν είναι πολύ μεγάλος θα κρυώνετε – φροντίστε όμως να έχει λίγο επιπλέον χώρο (γύρω στα 15 εκατοστά στα πόδια) για ρούχα.
·    Μπουφάν με κουκούλα: Είναι «must» στο βουνό, είναι πολύ πιο ζεστό από το συνδυασμό μπουφάν χωρίς κουκούλα και σκούφος.